MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

2025–2029 STRATEJİK PLANI


1. GİRİŞ

Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÖÖG-UAM), üniversitemizde öğrenci merkezli eğitim anlayışını güçlendirmek ve bütünleyici eğitim felsefesini kurumsallaştırmak amacıyla 2020 yılında kurulmuştur. Bu stratejik plan, merkezin 2025–2029 döneminde sürdürülebilir, ölçülebilir ve kurumsal hedeflerle uyumlu biçimde yönlendirilmesini amaçlamaktadır. Plan, akademik kurul katkısı ile hazırlanmış, önceki faaliyet raporları ve ilgili mevzuat çerçevesinde şekillendirilmiştir.


2. MERKEZ TANITIMI

Merkez, eğitim-öğretim kalitesinin artırılmasına yönelik olarak öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek, çağdaş eğitim teknolojilerini yaygınlaştırmak ve öğrencilerin öğrenme becerilerini güçlendirmek amacıyla kurulmuştur. Mersin Üniversitesi bünyesinde rektörlüğe bağlı olarak faaliyet göstermektedir.


3. VİZYON

Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik kalite, dijital ve pedagojik dönüşüm ile ulusal ve uluslararası düzeyde lider ve referans bir merkez olmak.


4. MİSYON

Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme gereksinimlerini karşılamaya yönelik, bilimsel etik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda araştırma, yayın, proje, eğitim, organizasyon ve danışmanlık faaliyetleri yürütmek.


5. STRATEJİK AMAÇLAR

  1. Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik niteliği geliştirmek
  2. Öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek
  3. Öğrenci odaklı öğretim ortamlarını yaygınlaştırmak
  4. Dijital eğitim teknolojilerini kurumsallaştırmak
  5. Ulusal ve uluslararası düzeyde görünürlüğü artırmak
  6. Kurumsal iş birliği ve yönetim kapasitesini güçlendirmek

6. STRATEJİK HEDEFLER

Amaç 1: Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik niteliği geliştirmek

  • Hedef 1.1: Her yıl en az 5 akademik içerikli seminer düzenlemek.
    → KPI 1.1: Yıllık düzenlenen seminer sayısı
  • Hedef 1.2: Eğitim-öğretim kalitesine yönelik 1 araştırma raporu yayımlamak.
    → KPI 1.2: Yıllık yayınlanan rapor sayısı

Amaç 2: Öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek

  • Hedef 2.1: Etkili öğretim seminerleri ve bireysel danışmanlıklar sunmak.
    → KPI 2.1: Yıllık eğitmen başvuru sayısı
  • Hedef 2.2: Öğretim teknolojileri konusunda eğitim içerikleri üretmek.
    → KPI 2.2: Hazırlanan dijital içerik sayısı

Amaç 3: Öğrenci odaklı öğretim ortamlarını yaygınlaştırmak

  • Hedef 3.1: Öğrencilerin öğrenme becerilerini artırmaya yönelik atölye sayısını yıllık %20 artırmak.
    → KPI 3.1: Yıllık öğrenci atölye etkinliği sayısı
  • Hedef 3.2: Öğrenci geri bildirimlerine dayalı yeni uygulamalar geliştirmek.
    → KPI 3.2: Yıllık öğrenci değerlendirme raporu sayısı

Amaç 4: Dijital eğitim teknolojilerini kurumsallaştırmak

  • Hedef 4.1: 2026 sonuna kadar dijital eğitim içerik platformu oluşturmak.
    → KPI 4.1: Platform kullanıcı sayısı
  • Hedef 4.2: Eğitimde yapay zekâ destekli uygulamaları pilotlamak.
    → KPI 4.2: Pilot uygulama sayısı

Amaç 5: Ulusal ve uluslararası düzeyde görünürlüğü artırmak

  • Hedef 5.1: Yılda en az 2 ulusal/uluslararası etkinlikte merkez sunumu yapmak.
    → KPI 5.1: Sunum yapılan etkinlik sayısı
  • Hedef 5.2: Ulusal düzeyde 1 stratejik iş birliği protokolü imzalamak.
    → KPI 5.2: Protokol sayısı

Amaç 6: Kurumsal iş birliği ve yönetim kapasitesini güçlendirmek

  • Hedef 6.1: İç paydaşlarla ortak en az 1 proje yürütmek.
    → KPI 6.1: Üniversite içi proje sayısı
  • Hedef 6.2: Merkez faaliyetlerini ölçmek için yıllık performans raporu yayımlamak.
    → KPI 6.2: Yayımlanan performans raporu sayısı

7. DURUM ANALİZİ (SWOT)

Güçlü Yönler

  • Alanında uzman akademik kadro
  • Üniversite yönetimiyle güçlü kurumsal destek
  • Öğretim teknolojilerine dair deneyim ve bilgi birikimi

Zayıf Yönler

  • Fiziksel mekân eksikliği
  • Sınırlı teknik donanım
  • Yetersiz bütçe ve personel kaynağı

Fırsatlar

  • YÖK ve MEB stratejik destekleri
  • Dijital dönüşüm politikaları
  • Akademik iş birliği ağlarının genişlemesi

Tehditler

  • Finansman kaynaklarının azalması
  • Eğitim politikalarındaki hızlı değişimler
  • Nitelikli eğitmen desteği bulmada zorluk

8. PAYDAŞLAR

İç Paydaşlar

  • Akademisyenler
  • Öğrenciler
  • Üniversite yönetimi

Dış Paydaşlar

  • MEB ve YÖK
  • Eğitim araştırma toplulukları
  • Yurtiçi ve yurtdışı üniversiteler

9. PERFORMANS GÖSTERGELERİ

  • Yıllık seminer sayısı
  • Akademik rapor sayısı
  • Öğretim elemanlarının katılım oranı
  • Üretilen dijital içerik sayısı
  • Öğrenci odaklı etkinlik sayısı
  • Ulusal/uluslararası iş birlikleri
  • Yıllık performans raporları

10. UYGULAMA TAKVİMİ (GANTT ÖRNEĞİ)

Faaliyet / Hedef

2025

2026

2027

2028

2029

Akademik Seminerler

●●

●●●

●●●

●●●

●●●

Dijital İçerik Geliştirme

●●

●●●

●●●

●●●

Öğrenci Odaklı Atölyeler

●●

●●●

●●●

●●●

Uluslararası Sunum ve İşbirliği

●●

●●

●●●

Performans Raporlama


11. RİSKLER VE ÖNLEMLER

Risk

Olasılık

Etki

Önlem

Bütçe yetersizliği

Yüksek

Yüksek

Proje ve fon başvuruları artırılacak

Personel eksikliği

Orta

Orta

Gönüllü katkı ve danışman ağı oluşturulacak

Dijital altyapı sorunları

Orta

Orta

Üniversite BT desteği ve dış kaynak kullanımı sağlanacak

Eğitim politikalarında değişim

Orta

Yüksek

Esnek ve uyarlanabilir içerik modelleri geliştirilecek


12. İZLEME VE DEĞERLENDİRME MEKANİZMASI

Stratejik planın uygulanması, yıllık performans göstergeleri, faaliyet raporları ve iç değerlendirme raporları ile izlenecektir. Her yıl başında performans programı hazırlanacak, yıl sonunda faaliyet raporları yayımlanacaktır. Altı ayda bir oluşturulacak “Stratejik Plan İzleme Komisyonu” aracılığıyla hedefler ve göstergeler yeniden değerlendirilecek, gerekli güncellemeler yapılacaktır.

 

  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin University, Faculty of Education, Çiftlikköy Campus, Yenişehir/Mersin https://www.instagram.com/stories/ogemmersinuni/3735307211661697783?utm_source=ig_story_item_share&igsh=eHE4aDI4ZHl6bm8z
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 +90 3610001 / 11018
  • Birim Sekreterlik e-mail: oznuraytekin@mersin.edu.tr