Stratejik Plan
MERSİN ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENME VE ÖĞRETMEYİ GELİŞTİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
2025–2029 STRATEJİK PLANI
1. GİRİŞ
Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÖÖG-UAM), üniversitemizde öğrenci merkezli eğitim anlayışını güçlendirmek ve bütünleyici eğitim felsefesini kurumsallaştırmak amacıyla 2020 yılında kurulmuştur. Bu stratejik plan, merkezin 2025–2029 döneminde sürdürülebilir, ölçülebilir ve kurumsal hedeflerle uyumlu biçimde yönlendirilmesini amaçlamaktadır. Plan, akademik kurul katkısı ile hazırlanmış, önceki faaliyet raporları ve ilgili mevzuat çerçevesinde şekillendirilmiştir.
2. MERKEZ TANITIMI
Merkez, eğitim-öğretim kalitesinin artırılmasına yönelik olarak öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek, çağdaş eğitim teknolojilerini yaygınlaştırmak ve öğrencilerin öğrenme becerilerini güçlendirmek amacıyla kurulmuştur. Mersin Üniversitesi bünyesinde rektörlüğe bağlı olarak faaliyet göstermektedir.
3. VİZYON
Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik kalite, dijital ve pedagojik dönüşüm ile ulusal ve uluslararası düzeyde lider ve referans bir merkez olmak.
4. MİSYON
Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının öğrenme ve öğretme gereksinimlerini karşılamaya yönelik, bilimsel etik ve sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda araştırma, yayın, proje, eğitim, organizasyon ve danışmanlık faaliyetleri yürütmek.
5. STRATEJİK AMAÇLAR
- Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik niteliği geliştirmek
- Öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek
- Öğrenci odaklı öğretim ortamlarını yaygınlaştırmak
- Dijital eğitim teknolojilerini kurumsallaştırmak
- Ulusal ve uluslararası düzeyde görünürlüğü artırmak
- Kurumsal iş birliği ve yönetim kapasitesini güçlendirmek
6. STRATEJİK HEDEFLER
Amaç 1: Öğrenme ve öğretme süreçlerinde akademik niteliği geliştirmek
- Hedef 1.1: Her yıl en az 5 akademik içerikli seminer düzenlemek.
→ KPI 1.1: Yıllık düzenlenen seminer sayısı - Hedef 1.2: Eğitim-öğretim kalitesine yönelik 1 araştırma raporu yayımlamak.
→ KPI 1.2: Yıllık yayınlanan rapor sayısı
Amaç 2: Öğretim elemanlarının mesleki gelişimini desteklemek
- Hedef 2.1: Etkili öğretim seminerleri ve bireysel danışmanlıklar sunmak.
→ KPI 2.1: Yıllık eğitmen başvuru sayısı - Hedef 2.2: Öğretim teknolojileri konusunda eğitim içerikleri üretmek.
→ KPI 2.2: Hazırlanan dijital içerik sayısı
Amaç 3: Öğrenci odaklı öğretim ortamlarını yaygınlaştırmak
- Hedef 3.1: Öğrencilerin öğrenme becerilerini artırmaya yönelik atölye sayısını yıllık %20 artırmak.
→ KPI 3.1: Yıllık öğrenci atölye etkinliği sayısı - Hedef 3.2: Öğrenci geri bildirimlerine dayalı yeni uygulamalar geliştirmek.
→ KPI 3.2: Yıllık öğrenci değerlendirme raporu sayısı
Amaç 4: Dijital eğitim teknolojilerini kurumsallaştırmak
- Hedef 4.1: 2026 sonuna kadar dijital eğitim içerik platformu oluşturmak.
→ KPI 4.1: Platform kullanıcı sayısı - Hedef 4.2: Eğitimde yapay zekâ destekli uygulamaları pilotlamak.
→ KPI 4.2: Pilot uygulama sayısı
Amaç 5: Ulusal ve uluslararası düzeyde görünürlüğü artırmak
- Hedef 5.1: Yılda en az 2 ulusal/uluslararası etkinlikte merkez sunumu yapmak.
→ KPI 5.1: Sunum yapılan etkinlik sayısı - Hedef 5.2: Ulusal düzeyde 1 stratejik iş birliği protokolü imzalamak.
→ KPI 5.2: Protokol sayısı
Amaç 6: Kurumsal iş birliği ve yönetim kapasitesini güçlendirmek
- Hedef 6.1: İç paydaşlarla ortak en az 1 proje yürütmek.
→ KPI 6.1: Üniversite içi proje sayısı - Hedef 6.2: Merkez faaliyetlerini ölçmek için yıllık performans raporu yayımlamak.
→ KPI 6.2: Yayımlanan performans raporu sayısı
7. DURUM ANALİZİ (SWOT)
Güçlü Yönler
- Alanında uzman akademik kadro
- Üniversite yönetimiyle güçlü kurumsal destek
- Öğretim teknolojilerine dair deneyim ve bilgi birikimi
Zayıf Yönler
- Fiziksel mekân eksikliği
- Sınırlı teknik donanım
- Yetersiz bütçe ve personel kaynağı
Fırsatlar
- YÖK ve MEB stratejik destekleri
- Dijital dönüşüm politikaları
- Akademik iş birliği ağlarının genişlemesi
Tehditler
- Finansman kaynaklarının azalması
- Eğitim politikalarındaki hızlı değişimler
- Nitelikli eğitmen desteği bulmada zorluk
8. PAYDAŞLAR
İç Paydaşlar
- Akademisyenler
- Öğrenciler
- Üniversite yönetimi
Dış Paydaşlar
- MEB ve YÖK
- Eğitim araştırma toplulukları
- Yurtiçi ve yurtdışı üniversiteler
9. PERFORMANS GÖSTERGELERİ
- Yıllık seminer sayısı
- Akademik rapor sayısı
- Öğretim elemanlarının katılım oranı
- Üretilen dijital içerik sayısı
- Öğrenci odaklı etkinlik sayısı
- Ulusal/uluslararası iş birlikleri
- Yıllık performans raporları
10. UYGULAMA TAKVİMİ (GANTT ÖRNEĞİ)
Faaliyet / Hedef | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 |
Akademik Seminerler | ●● | ●●● | ●●● | ●●● | ●●● |
Dijital İçerik Geliştirme | ● | ●● | ●●● | ●●● | ●●● |
Öğrenci Odaklı Atölyeler | ● | ●● | ●●● | ●●● | ●●● |
Uluslararası Sunum ve İşbirliği | ○ | ● | ●● | ●● | ●●● |
Performans Raporlama | ● | ● | ● | ● | ● |
11. RİSKLER VE ÖNLEMLER
Risk | Olasılık | Etki | Önlem |
Bütçe yetersizliği | Yüksek | Yüksek | Proje ve fon başvuruları artırılacak |
Personel eksikliği | Orta | Orta | Gönüllü katkı ve danışman ağı oluşturulacak |
Dijital altyapı sorunları | Orta | Orta | Üniversite BT desteği ve dış kaynak kullanımı sağlanacak |
Eğitim politikalarında değişim | Orta | Yüksek | Esnek ve uyarlanabilir içerik modelleri geliştirilecek |
12. İZLEME VE DEĞERLENDİRME MEKANİZMASI
Stratejik planın uygulanması, yıllık performans göstergeleri, faaliyet raporları ve iç değerlendirme raporları ile izlenecektir. Her yıl başında performans programı hazırlanacak, yıl sonunda faaliyet raporları yayımlanacaktır. Altı ayda bir oluşturulacak “Stratejik Plan İzleme Komisyonu” aracılığıyla hedefler ve göstergeler yeniden değerlendirilecek, gerekli güncellemeler yapılacaktır.