Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları
1. PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI
Kodu | Program Eğitim Amacı |
PEA1 | Girişimcilik, Liderlik ve Etkin İletişim: Mezunlarımız, farklı disiplinlerden kişilerle etkili iletişim kurar, ekip çalışmalarında aktif rol alır ve gerektiğinde liderlik yapar; girişimcilik bakış açısıyla kendi işini kurar veya yenilikçi projelerde görev alır; ürün geliştirme, süreç iyileştirme veya iş fikri oluşturma gibi faaliyetlerle sektöre katkı sağlar. |
PEA2 | Mesleki Standartlara Bağlılık ve Topluma Sorumlu Katkı: Mezunlarımız, mesleki uygulamalarda uygun standartları belirleyerek, bu standartlara ve etik ilkelere bağlı şekilde toplum ve çevre yararına sürdürülebilir çözümler üretir; sorumlu bir yaklaşımla mesleki faaliyetlerinde ülke ve insanlık yararına katkı sunar. |
PEA3 | Sürekli Akademik ve Mesleki Gelişim: Mezunlarımız, lisansüstü eğitim alarak akademik çalışmalarını sürdürür, araştırma ve geliştirme faaliyetlerine katılır; teknolojik gelişmeleri takip eder, seminer ve mesleki eğitimlerle bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir. |
PEA4 | Mesleki Kariyerde Çeşitlilik ve Farklı Disiplinlere Katkı: Mezunlarımız, yazılım geliştiricisi, ağ yöneticisi, veritabanı yöneticisi, siber güvenlik uzmanı, mobil yazılımcı, gibi çeşitli teknik rollerle ulusal veya uluslararası işletmelerde mesleki kariyer yapar; bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanıldığı tüm disiplinlerde çözümler sunar. |
2. PROGRAM ÇIKTILARI
Kodu | Program Çıktısı |
PÇ1 | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliği alanlarına özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, bilgisayar mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. |
PÇ2 | Bilgisayar mühendisliği alanındaki karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz, teknik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
PÇ3 | Bilgisayar mühendisliği kapsamındaki karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde bilgisayar mühendisliği alanındaki modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlama becerisi. |
PÇ4 | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
PÇ5 | Bilgisayar mühendisliği disiplinine özgü karmaşık problemlerin veya araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
PÇ6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
PÇ7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
PÇ8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
PÇ9 | Etik ilkelerine uygun davranma, meslekî ve etik sorumluluk bilinci; bilgisayar mühendisliği alanındaki mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
PÇ10 | Bilgisayar mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
PÇ11 | Bilgisayar mühendisliği alanındaki mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın bilgisayar mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; bilgisayar mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık. |