Program ve Öğretim Planı Çalışmaları

SANAT TARİHİ BÖLÜMÜ ÖĞRETİM AMAÇLARI

Sanat Tarihi alanının bilimsel yöntem ve tekniklerini özümsemiş, terminolojiye hakim, etik değerlerle hareket eden meslek adamları yetiştirmek

Maddi kültür varlıkları ve sanat eserlerini koruma ve bunları yurt içinde ve yurt dışında tanıtarak gelecek nesillere aktarma bilincine sahip olmak

Bizans, İslam, Avrupa ve Türk sanatlarının başlıca dönemleri ile temel özelliklerini bilen ve diğer kültür çevreleriyle ilişkilerini, etki alış verişlerini kavrayıp karşılaştırmalı olarak irdeleyebilen bir yetkinlikle mesleğe atılmak.

Araştırma ve geliştirme çalışmalarına önem veren,  çağdaş bilgi teknolojilerini kullanıp, uygulayabilen, disiplinlerarası çalışmalarda aktif rol üstlenebilen, alanıyla ilgili literatürü takip eden bir birikim oluşturmak

Toprak altında kalmış eserlerin bilimsel kazılarla ortaya çıkarılabilmesi için edindiği yöntem ve becerileri alana uygulayabilen, bu eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilen ve uygulayabilen bir donanıma kavuşmasını sağlamak.

SANAT TARİHİ BÖLÜMÜ PROGRAM ÇIKTILARI  

P.Ç.1 Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme.

P.Ç.2 Sanat Tarihi alanında kazandığı kavram ve bilgileri kullanabilme; sanatın çeşitli alanları ve çeşitli kültürlerin sanatsal faaliyetleri hakkında

 bilgili, bilinçli, işlenmiş, tutarlı görüş sahibi olma.

P.Ç.3 İmge ve simgeleri görme ve tanımlama.

P.Ç.4 Estetik ve etik değerler edinme.

P.Ç.5 Uygarlıkların kendi içinde ve tarihsel süreç içinde geçirdiği değişimleri ve bunların kültür varlıkları üzerindeki etkisini ortaya koyabilme ve

Sanat Tarihi alanında üslup karşılaştırması yapabilme.

P.Ç.6 Görüşlerini gerek yazılı gerekse sözlü olarak, açık biçimde ifade edebilme.

P.Ç.7 Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak, dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında ilişki kurabilme.

P.Ç.8 Herhangi bir dönemdeki herhangi bir eseri gördüğünde, öz niteliklerinden yola çıkarak tanıyabilme ve tanımlayabilme.

P.Ç.9 Bir eserin veya bir eser üzerindeki süslemenin plan, kesit ya da çözümsel izdüşümünü, evrensel çizim tekniklerini ve araçlarını kullanarak çizebilme.

P.Ç.10 Kültür varlıkları üzerinde yer alan farklı dillerdeki kitabeleri okuyabilme ya da farklı disiplinlerden yardım alarak çözümleyebilme.

P.Ç.11 Kültür varlıklarının koruma ve onarımı ile ilgili edindiği bilimsel yaklaşımı çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme.

P.Ç.12 Eserlerin müze gibi ortamlarda sergilenmesine yönelik çağdaş yöntemleri araştırabilme ve uygulayabilme.

P.Ç.13 Temel düzeyde bilgisayar yazılımları ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.

P.Ç.14 Sanat Tarihi alanında edindiği bilgileri sözlü ve yazılı ifade edebilme.

P.Ç.15 Sanat Tarihine yardımcı disiplinleri tanıma ve kullanma.

P.Ç.16 En az bir yabancı dil kullanarak Sanat Tarihi alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.

P.Ç.17 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olma.

P.Ç.18 Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama.

P.Ç.19 Alan araştırmalarında takım çalışması yapma.

P.Ç.20 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirme.