Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları




Matematik Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları (Sıralı)

#            Program Çıktıları (Yeterlilikler)

Y1          Matematik ile ilgili kavramları bilir, açıklar ve diğer bilimlerle arasında ilişki kurar ve yorumlar

Y2          Matematik dersine ait konuların farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini bilir, dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi                 günlük   yaşamla ilişkilendirebilir

Y3          Alanının öğretim programını tüm öğeleriyle açıklar, diğer programlarla ilişkilendirir ve öğretim programındaki öğrenme                       çıktılarını   temel alarak uygun öğretim yöntemlerini etkin şekilde uygular.

Y4          Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaç, yapı ve işleyişini, tarihsel gelişimini ve ilgili öğretmenlik mesleği ve mevzuatı bilir; sınıf               yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili temel kavramları tanır

Y5          Matematik eğitimiyle ilgili problem durumlarına ilişkin fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları bilimsel araştırma                          yöntem ve   tekniklerini kullanarak araştırma planlar

Y6          Matematik eğitimiyle ilgili kazanmış olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri; okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler ile                 milli, manevi ve evrensel değerler doğrultusunda uygular.

Y7          Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanır, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun öğretim teknolojileri,                               materyalleri ve  ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir

Y8          İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini açıklar; bu süreçlerin öğrenci gelişimiyle ilişkisini değerlendirir,                                    öğrencilerin  düzeylerine göre matematik öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini analiz eder.

Y9          Matematik öğretim sürecinde derslerinde bilgi ve iletişim teknolojilerini de etkin kullanarak uygun strateji, yöntem ve                           teknikler  kullanır.

Y10        Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili alandaki gelişimleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada etkin biçimde                       kullanır,   meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

Y11        21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.) bilir,               öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.

Y12        Matematik öğretimine ilişkin yenilikleri anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak etkinlikler                        tasarlar,  uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır

Y13        Atatürk ilke ve devrimlerini, ve Atatürk’ün eğitim sistemine katkılarını bilir; eğitim anlayışında bu ilkelere bağlı bir öğretmen                olarak  hareket eder.

Y14        Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların                              çözümüne   yönelik projeler geliştirir

Y15        Sürdürülebilir kalkınma hedefleriyle ilgili temel kavramları ve önemini bilir, bu hedeflere yönelik farkındalık sahibi olur ve                   bu hedeflerin gerçekleştirilmesine ilişkin sorumluluk duygusu, tutum ve değerler geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası                      çalışmaları planlar ve uygular.

Y16        Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.


Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programı Program Çıktıları (Yeterlikleri)   

Y1      Doğa bilimleri ile ilgili (fizik, kimya, biyoloji, matematik, astronomi, yer bilimi) kavramları bilir, açıklar ve bunlar arasındaki ilişkiyi yorumlar

Y2     Fen konularının özelliklerine göre farklı öğretim, yöntem ve tekniklerini bilir, dersi planlar, uygular, değerlendirir ve öğretimi okul sınırları dışına taşır

Y3     Alanının öğretim programını tüm öğeleriyle açıklar, diğer programlarla ilişkilendirir ve öğretim programındaki öğrenme çıktılarını temel alarak uygun öğretim yöntemlerini etkin şekilde uygular.

Y4     Türk Milli Eğitim Sistemi’nin amaç, yapı ve işleyişini, tarihsel gelişimini ve ilgili öğretmenlik mesleği ve mevzuatı bilir; sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili temel kavramları tanır

Y5     Fen eğitimiyle ilgili problem durumlarında fikir üretir, çözüm yolları geliştirir ve bunları bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerin kullanarak araştırma planlar

Y6     Fen eğitimiyle ilgili kazanmış olduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri; okul ortamında mesleğinin gerektirdiği nitelikler ile milli, manevi ve evrensel değerler doğrultusunda uygular.

Y7     İnsanın gelişim, öğrenme ve rehberlik süreçlerini açıklar; bu süreçlerin öğrenci gelişimiyle ilişkisini değerlendirir, öğrencilerin gelişim düzeylerine göre fen öğrenme özelliklerini ve güçlüklerini analiz eder.

Y8     Ölçmenin ve bilimsel araştırmanın kavramlarını tanır, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun öğretim teknolojileri, materyalleri ve ölçme araçları geliştirir, uygular ve değerlendirir

Y9     Öğretim sürecinde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanarak dersinde uygun strateji, yöntem ve teknikleri kullanır.

Y10    Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak alandaki gelişimleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada etkin biçimde kullanır, meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir.

Y11    21. yüzyıl becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, inovasyon, etkili iletişim, birlikte çalışabilme vb.)bilir, öğretim süreçlerini öğrencilerin bu özelliklerini geliştirecek şekilde planlar ve uygular.

Y12     Doğa bilimlerine ilişkin olay ve olguları anlamak ve anlatabilmek için bireysel ve/veya grup halinde çalışarak deneyler tasarlar, uygular ve elde ettiği sonuçları bilimsel süreç becerilerini kullanarak tartışır

Y13     Atatürk ilke ve inkılaplarını ve Atatürk’ün eğitim sistemine katkılarını bilir; eğitim anlayışında bu ilkelere bağlı bir öğretmen olarak hareket eder.

Y14     Kültür ve sanata duyarlı, evrensel ve toplumsal değerlere sahip, tarihsel mirasa saygılı olur ve toplumsal sorunların çözümüne yönelik projeler geliştirir

Y15     SKH ile ilgili temel kavramları ve önemini bilir, hedeflere yönelik farkındalık sahibi olur ve gerçekleştirilmesine yönelik sorumluluk duygusu, tutum, değerler geliştirir, disiplin içi ve arası çalışmaları planlar, uygular.

Y16     Toplumsal, mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır



  •   GENEL
    •   İletişim
  • Birim Adres:
    Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Çiftlikköy Yerleşkesi, Yenişehir / MERSİN
  • Birim Sekreterlik Tel:
    +90 324 3610001
  • Birim Sekreterlik Faks:
    +90 0324 341 28 23